ابزارهای مناسب برای سئو

در این مقاله ما سعی داریم نکات مهم و کلیدی سئو را برای شما نکته به نکته توضیح بدهیم ، پس شروع می کنیم :

1/ استفاده از ابزارهای مناسب برای سئو

سایت ها و ابزارهای مختلفی در ارتباط با خدمات سئو در حال فعالیت هستند که پرکاربردترین و بهترین سایت های چک سئو و ابزار آنالیز سئو عبارتند از :

·       گوگل ترندز (برای مقایسه کلمات کلیدی به آدرسgoogle.com/trends/explore  مراجعه کنید)

·       همچنین از wordstream ،  و Ubersuggest که قوی ترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی هستند استفاده کنید که ضمن ارائه اطلاعات مفید از نحوه استفاده کاربران از آن‌ها، پیشنهادهای خوبی به شما می‌دهند.

·       مهم‌ترین مرحله در سئو، آگاهی از عملکرد رقباست. با استفاده از ابزارهای متنوع مانند KWFinder می‌توانید کلمه کلیدی موردنظرتان را جستجو و وضعیت رقبا را در استفاده از آن کلمه بسنجید.

·       همچنین شما می‌توانید از سایت الکسا به آدرس www.alexa.com ، بازدید روزانه و کلمات کلیدی مورد استفاده برای ورود به #سایت‌های رقیب را نیز بررسی کنید.


2/ تحقیق کلمات کلیدی متناسب 

این اقدام به قدری اهمیت دارد که برخی کل فرایند سئو را با آن یکی فرض می‌کنند. منظور از کلمات کلیدی و کلید واژه ها ، آن کلماتی است که در زمینۀ کاری شما اهمیت دارند و کاربران بیشتر آن کلمات را جستجو می‌کنند با شناختن این کلمات شما می‌توانید تمرکز خود را به سمت آنها معطوف نمایید و مطمئن شوید که هنگام جستجوی این کلمات، وب‌سایت شما در صحفۀ اول جستجو نمایش داده شود. . معمولا کلمات کلیدی هرچه طولانی تر باشند، نرخ تبدیل بیشتری در مقایسه با کلمات کوتاه دارند و تعداد جستجوی آن‌ها نیز بیشتر است. بدین ترتیب می‌توانید بیشترین تعداد کاربران مرتبط را به سمت وب‌سایت خود رهنمون سازید و مشتریان بیشتری داشته باشید.


3/ تولید و بهینه سازی محتوا

اقداماتی که برای بهینه سازی سایت انجام می‌دهید، در صورتی که با تولید محتوای موثر همراه نباشد، نتیجه مطلوبی به بار نخواهد آورد. تولید محتوا نقشی انکار ناپذیر در بازاریابی محتوا و سئو دارد. برای آنکه صفحات سایت و وبلاگ شما در نتایج گوگل دیده شوند و رتبه‌های بالاتری کسب نمایند، لازم است علاوه بر درنظرگرفتن جذابیت محتوا، اصول سئو را نیز در نگارش آن رعایت کنید.طراحی حرفه ای سایت در کنار تولید محتوای باکیفیت به رشد شما کمک زیادی می‌کند. مطالب تولیدی برای سئو سایت حرفه ای، نباید کپی باشد. همچنین رعایت اصول نگارشی مطلوب گوگل، فاکتور مهمی در امتیازدهی به محتواست.


4/ سئو خارجی سایت

هراقدامی که در خارج از فضای وب سایت انجام می گیرد را می توان به عنوان سئو خارجی یاد کرد. که مهمترین آن شامل برند سازی و لینک های ورودی است که به سایت شما داده می شود و هدف از این عمل معرفی شما و کسب و کارتان در محیط دیگر است.


الف- برندسازی

وب برندینگ، یکی دیگر از روش های برندینگ است که، در آن از وب، به عنوان ابزاری برای شناساندن یک برند به مشتریان، استفاده می شود. در واقع وب برندینگ ، تصویری از کسب و کار شما در ذهن مشتریان بالقوه ایجاد می کند. یک وب سایت می بایست به هر شکل ممکن، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد تا بتواند بهترین رتبه بندی را در موتور جستجو از آن خود کند. وب برندینگ آینده برندینگ در قرن بازاریابی دیجیتال است. هر برند، و هر تجارتی با هر نوع از بازاریابی باید به این سمت حرکت کند. هدف برندسازی تمایز محصولات و خدمات یک شرکت نسبت به رقباست. یکی از روش های وب برندینگ, بهینه سازی سایت برای قرارگرفتن سایت در جایگاه مناسب و بازدید آن است.

ب- لینک های خارجی

شاید سئوی خارجی گستردگی سئوی داخلی را نداشته باشد، اما به همان اندازه اهمیت دارد. اگر تا به حال لینک‌سازی نکرده‌اید، لازم است سایت‌های مناسب و مرتبط جهت لینک‌سازی را بشناسید و اگر این کار را انجام داده‌اید، باید بررسی کنید که آیا رویکرد درستی در لینک‌سازی داشته‌اید یا خیر. لینک های داخلی و لینک های خارجی از اهمیت به سزایی در سئو و بهینه سازی برخوردار هستند. لینک بیلدینگ مجموعه ای از تاکتیک هایی است که تعداد لینک های داده  شده به یک صفحه یا دامنه را افزایش می‌دهد.

لینک سازی عمدتا در سایت های محبوب انجام می شود و این عمل معرفی لینک سایت شما یا تبلیغات سایت و به نوعی کیفیت محتوای سایت شما را تایید می کنند .همچنین فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف و فضای مجازی امروز بسیار پر مخاطب تر شده اند و بیشتر کاربران برای یافتن خدمات مختلف خود در شبکه های اجتماعی جستجو می کنند، تبلیغ در شبکه های اجتماعی به افزایش میزان فروش کالا و خدمات سایت های تبلیغ دهنده منجر شود و یکی از بهترین روش های برای معرفی وب سایت در جامعه آماری بالا می باشد .

عوامل مهم در لینک سازی

·       لینک‌سازی در صفحات معتبر

·       تازگی لینک متن لینک شده

·       قدرت دامنه و صفحه سایت

·       اعتبار دامنه سایت

·       شناسایی بک لینک‌های اسپم و معرفی بک لینک‌های اسپم به گوگل



5/بهینه سازی ساختار سایت

استفاده از کدهای زیاد و بیش از حد، باعث پیچیده شدن صفحات وب و در نتیجه سرعت بارگذاری صفحات کند می شود. برای همین، کوتاه کردن کدها و حفظ یک ساختار ساده، لازم است. این کار سبب بارگذاری سریع تر صفحه شده و در نهایت بر افزایش ترافیک سایت موثر خواهد بود. اگر سرعت سایتی کند باشد، به احتمال زیاد مشتریان بسیاری را از دست می‌دهد برای همین بالابردن سرعت سایت از مزیت هایی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

طراحی گرافیک سایت باید ، موجب جذب هرچه بیشتر مشتریان شود. سایت ویترین کسب و کار شماست، بنابراین هرچه زیباتر آراسته شود، مشتریان بیشتری را به خود جذب می‌کند. سایت های شلوغ، موجب فرار کاربر می‌شوند. بنابراین به شدت از شلوغی سایت بپرهیزید. همچنین در ساختار بندی طراحی گرافیک یک سایت باید جدا از بحث زیبایی به مورد طراحی واکنش گرا بودن سایت هم توجه کرد. یعنی همان‌طور که وب سایت ها برای صفحات مانیتور ها به صورت استاندارد طراحی می‌شوند، باید قابلیت نمایش با همان گرافیک و سرعت بالا برای ابزارهای دیگر مانند تبلت ها و موبایل ها را هم داشته باشند.

ارتباط بین صفحات از طریق نقشه سایت ایجاد می‌شود در صورتی که نقشه سایت شما درست طراحی نشده باشد و ارتباط درستی میان صفحات برقرار نشده باشد، ربات های گوگل و سایر موتورهای جستجوگر نمی‌توانند به راحتی به اطلاعات موجود در سایت شما دسترسی و محتوای سایت شما را ایندکس کنند و همین موضوع باعث می‌شود که محتوای سایت شما در اینترنت پیدا نشود. وجود چنین مشکلی عملا کل فعالیت‌ها و زحمت های شما را از بین خواهد برد .  


 6/ سئوی داخلی سایت :

 تنظیم عنوان‌ها و متا تگ‌ها: عنوان‌ها و متا تگ‌های تمامی صفحات را پس از بررسی بازنویسی کنید تا علاوه بر افزایش جذابیت محتوا برای کاربر، کلمات کلیدی هدف نیز بکارگرفته شوند. این کار باعث می شود، صفحات شما در رتبه‌های بالا در نتایج جستجو قرار بگیرد .


 بهینه‌سازی تگ‌های H: بر اساس برنامه استراتژی سئو، باید تگ‌های H تمامی صفحات اصلی و مقالات با استفاده از کلمات کلیدی اصلی و فرعی مورد هدف هر صفحه را بهینه‌سازی کنید و درصورت نیاز اصلاح شوند.


بهینه‌سازی اطلاعات تصاویر : توضیحات تصاویر (Alt) موجود در سایت و مقالات وبلاگ را بر اساس کلمات کلیدی مورد هدف هر صفحه تنظیم کنید.


بهینه‌سازی لینک‌های داخلی: متن لینک، محل قرارگیری و تعداد لینک‌های داخلی صفحات اصلی و وبلاگ سایت باید بهینه‌سازی ‌شود. لینک‌های بخش منو و فوتر سایت نیز بر اساس ساختار صفحات سایت ایجاد و بهینه‌سازی شوند.


 بهینه‌سازی سئو محور محتوا: محتوای تمامی صفحات اصلی سایت بر اساس اصول سئو و کلمات کلیدی مورد هدف هر صفحه بهینه‌سازی شود تا رتبه صفحات در نتایج جستجوی گوگل بهبود پیدا کند.


 ساخت یا آنالیز سایت مپ: نقشه سایت را مورد بررسی قرار دهید و درصورت نیاز اصلاحات لازم را روی آن انجام دهید. 


/ 0 نظر / 151 بازدید